Ønsker du at klage over Den Frie Rådgivning?


Hvem kan klage?


Alle der har været i kontakt med Den Frie Rådgivning, kan klage. 

Vi opfordrer til, at du fortæller os det med det samme, hvis du har en dårlig oplevelse
med vores rådgivning. Så kan vi nemlig ændre på det undervejs, og du kan få glæde af
Den Frie Rådgivning.


Hvad kan du klage over?


  • Rådgiveres adfærd, det vil sige den måde, som medarbejdere eller frivillige opfører sig på
  • Dårlig eller decideret forkert rådgivning
  • En rådgivning, der ikke lever  op til det, den annoncerer
  • Dårlig tilgængelighed for fx. mennesker med handicap.


Hvad kan du ikke klage over?


  • Andre brugere af rådgivningen
  • Åbningstider eller andre praktiske forhold, fx ventetid, forplejning eller lokation
  • Afslag på ansøgninger. Har du fået afslag på en ansøgning til Udlændingestyrelsen, kommunen eller lignende, hjælper vi dig gerne med at gennemgå afslaget, men det er ikke til Den Frie Rådgivning du skal klage over afslaget.


Sådan sender du en klage


Din klage skal sendes på mail eller med posten til:


Mail: Kirstine@dfr.dk

Skriv ”Klage” i emnefeltet

Postadresse:

Den Frie Rådgivning, Risingsvej 118, 5240 Odense SØ

 

For at vi bedste kan behandle din klage, bedes du svare på nedenstående spørgsmål, når du sender klagen: 

 

  • Dit navn (frivilligt)
  • Dine kontaktoplysninger (frivilligt)*
  • Handler klagen om Åben Rådgivning eller PROP?
  • Hvornår modtog du den rådgivning, du ønsker at klage over?
  • Evt navn på rådgiver

 

OBS: Hvis du ønsker, at vi skal kunne give feedback til den pågældende rådgiver, skal du angive så præcise oplysninger som muligt.

 

  • Hvad ønsker du at klage over?
  • Hvad kunne du have ønsket dig i stedet?
  • Hvad forventer du af os nu?

* Hvis du har sendt din klage med posten, kan vi kun besvare den, hvis du angiver dine

kontaktoplysninger, fx en mailadresse eller en postadresse. Men det er naturligvis frivilligt.

 

Behandling af personoplysninger


Vi behandler dine personoplysninger i henhold til gældende lovgivning. Læs om

Den Frie Rådgivnings behandling af personoplysninger på vores hjemmeside:

https://www.dfr.dk/mere/persondatapolitik


Hvornår får jeg svar på min klage?


Vi vil forsøge at give dig et svar inden for 5 arbejdsdage


Jeg har en kommentar til rådgivningen - det er ikke en klage - hvem kan jeg kontakte?


Vi er altid glade for at få gode idéer og input, og du er velkommen til at kontakte os på info@dfr.dk


Er jeg anonym, når jeg klager?


Hvis du sender din klage fra en anonym mailadresse, eller via post uden afsender, vil du være anonym. Hvis du sender din klage på andre måder, vil du ikke være anonym.


Copyright © Alle rettigheder forbeholdes